W związku z publikacją notatki prasowej o zgłaszaniu rzekomo nieistniejących problemów z systemem CEPiK 2.0 (www.naszraciborz.pl – 17.08.2018 r.), Starostwo Powiatowe w Raciborzu dostrzegając potrzebę sprostowania, przedstawia niniejszą informację.
Od uruchomienia systemu CEPiK 2.0 Wydział Komunikacji tut. Starostwa dokonał 604 zgłoszeń o poważnych nieprawidłowościach w działaniu systemu. Do czerwca 2018 r. aż 35 z nich pozostawało nie rozwiązanych co przekładało się na brak możliwości dokonania albo ukończenia procesu rejestracji pojazdu lub wymiany dowodu czy tablic rejestracyjnych. Ponieważ nie wszystkie błędy systemu mogły być rozwiązane przez administratora zdalnie, Centralny Ośrodek Informatyki zdecydował się na wizytę w naszym Starostwie, do której doszło 26 czerwca br. W czasie wizyty urzędnicy szczegółowo omawiali błędy systemu oraz współpracowali przy ich usuwaniu. Przedstawiciel COI przy bezpośrednim wsparciu firmy DXC-Technology zdołał usunąć 31 błędów. Do rozwiązania w późniejszym terminie pozostały 4 sprawy. W dniu wizyty przedstawiciela COI faktycznie nie wykryto kolejnych błędów i proces obsługi klientów przebiegał prawidłowo. Jednak w lipcu i sierpniu dokonano kolejnych 10 zgłoszeń spraw związanych z aplikacją Pojazd systemu CEPiK.
Problemy z funkcjonowaniem systemu potwierdzają także liczne działania naprawcze podejmowane przez samego administratora. Tylko w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy pięciokrotnie wprowadzano nową wersję oprogramowania, usuwając tym samym 55 błędów zgłaszanych przez starostwa. Dodatkowo w lipcu pojawiły się dwie awarie infrastruktury CEPiK-u, przerywające jego działanie na kilka godzin.
Ilość naprawianych błędów oraz nowe trudności pojawiające się wraz z kolejnymi wersjami oprogramowania powodują, że działanie aplikacji Pojazd systemu CEPiK trudno dziś nazwać stabilnym, o czym przekonują się zarówno urzędnicy jak i mieszkańcy.