Zgłoszenie zbycia pojazdu załatwisz korespondencyjnie!
Ustawowy termin w którym właściciel zobowiązany jest zawiadomić o zbyciu pojazdu to 180 dni od daty przeniesienia prawa własności (daty sprzedaży).
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do zawiadomienia proszę dołączyć kopię dokumentu przenoszącego prawo własności pojazdu (umowy, faktury).
Formularz zgłoszenia zbycia pojazdu: https://bip.powiatraciborski.pl/download/363.docx
Zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdu można dokonać również on-line przez portal ePUAP lub PWPW.
Adres ePUAP: https://epuap.gov.pl
Adres PWPW: https://esp.pwpw.pl
Wyrejestrowanie pojazdu oddanego do demontażu.
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu oddania do stacji demontażu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do wniosku proszę dołączyć oryginał zaświadczenia o demontażu. Dodatkowo proszę dołączyć wydruk potwierdzenia dokonania przelewu opłaty skarbowej (za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu: 10,- zł). Opłatę skarbową należy przekazać na rachunek Urzędu Miasta Racibórz. W tytule przelewu proszę wpisać nr VIN pojazdu. Rachunek opłaty skarbowej: 78 1050 1070 1000 0004 0003 36 92.
Karta usługi: https://bip.powiatraciborski.pl/download/3746.docx
Formularz wniosku: https://bip.powiatraciborski.pl/download/360.docx
Decyzja o wyrejestrowaniu zostanie odesłana pocztą.
Klawisze Dostępności
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H