„Reklama prawdę Ci powie” – to tytuł konkursu dla gimnazjalistów w całym kraju, połączony z kampanią na temat bezpieczeństwa żywności i reklamy. Przedsięwzięcie organizuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich z siedzibą w Warszawie.
Idea kampanii polega na zapoznaniu młodzieży gimnazjalnej z zagrożeniami, jakie czyhają na młodych konsumentów w reklamach zwłaszcza produktów żywnościowych. Do broszury dołączono również ankietę badającą wpływ reklam na młodzież. Po zapoznaniu się młodych konsumentów z materiałami poradnikowymi, gimnazjaliści mogą wziąć udział w konkursie pt. „Reklama prawdę Ci powie”.
Aby wziąć udział w konkursie, należy przesłać indywidualnie lub zespołowo (nie więcej niż 6 osób) pracę – własną reklamę produktu spożywczego w dowolnej formie. Prace należy przesyłać do siedziby Stowarzyszenia Konsumentów Polskich (ul. Gizów 6, 01-249 Warszawa) w terminie do 25 czerwca br. (decyduje data stempla pocztowego).
Prace konkursowe oceniane będą przez niezależne jury, składające się z przedstawicieli SKP, specjalisty ds. reklamy, producenta żywności, rzecznika konsumentów, dziennikarza i nauczyciela. Laureaci zostaną wyłonieni przez jury w terminie do 25 sierpnia br. Pula nagród w konkursie wynosi 20 tys. zł.
Szczegółowe informacje na internetowej stronie Stowarzyszenia Konsumentów Polskich:
www.skp.pl .