W budynku głównym Starostwa Powiatowego w Raciborzu działa Biuro Obsługi Klienta. Oficjalnego otwarcia dokonali 12 października br. Starosta Raciborski Henryk Siedlaczek oraz auditor RW TŰV prof. Krystyna Lisiecka, przy okazji odbywającego się w tym czasie w urzędzie corocznego auditu nadzoru systemu zarządzania jakością.
W BOK można uzyskać informacje, jak załatwić konkretną sprawę w Starostwie oraz pobrać, a następnie złożyć wymagane dokumenty. Tu klienci znajdą wszystkie formularze urzędowe oraz wzory ich wypełniania.
BOK to wspólna inicjatywa kierownictwa urzędu oraz pracowników. Pomieszczenie biura zaprojektowane zostało przez architekta Romana Aertsa, pracownika Referatu Architektury i Budownictwa Starostwa w Raciborzu. BOK zlokalizowane jest w holu głównym na parterze urzędu. Na jego potrzeby zaadaptowane zostały pomieszczenia zajmowane dotychczas przez Biuro Paszportowe. Koszt prac adaptacyjnych wyniósł około 22 tys. zł.
Ponadto Starostwo Powiatowe w Raciborzu jest urzędem administracji publicznej przyjaznym osobom niepełnosprawnym. W budynku głównym przy ul. Klasztornej zainstalowany został zatem podnośnik dla osób niepełnosprawnych, za pomocą którego osoby mające trudności z poruszaniem się mogą się dostać do Biura Obsługi Klienta i tu załatwić swoją sprawę.
Biuro Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Raciborzu uruchomione zostało już na początku września br., ale jego oficjalne otwarcie nastąpiło przy okazji odbywającego się 12.10.br. w Starostwie tzw. auditu nadzoru systemu zarządzania jakością. W obecności pracowników urzędu, otwarcia dokonali Starosta Raciborski Henryk Siedlaczek i prof. Krystyna Lisiecka z firmy certyfikującej RW TŰV.
System zarządzania nieustannie doskonalony...
Przypomnijmy - w roku 2000 w Starostwie Powiatowym w Raciborzu skutecznie wdrożony został system zarządzania jakością wg europejskiej normy ISO, co potwierdzone zostało stosownym certyfikatem jakości. Warto dodać, że wówczas Starostwo w Raciborzu było pierwszym urzędem powiatowym w Polsce, które wdrożyło system jakości ISO.
Certyfikat przyznawany jest przez RW TŰV na 3 lata. Później organizacja musi zostać poddana tzw. auditowi recertyfikującemu. Co roku przeprowadzane są ponadto audity kontrolne. Audit recertyfikujący w Starostwie Powiatowym w Raciborzu odbył się w dniach 26.-27.08.2003 r. Oprócz auditu recertyfikującego, raz w roku przez zewnętrznych auditorów w jednostce przeprowadzany jest audit nadzoru. Pierwszy po recertyfikacji systemu w Starostwie Powiatowym w Raciborzu audit nadzoru przeprowadzają 12.10.br. auditorzy RW TŰV z Katowic - prof. Krystyna Lisiecka, inż. Marek Jabłoński i Eugeniusz Lisiecki.
W trosce o klienta...
Zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta to główny cel Starostwa Powiatowego w Raciborzu. Ostatnie tego efekty to:
- zlokalizowanie najczęściej odwiedzanych przez klientów wydziałów i referatów w jednym budynku i na najniższych kondygnacjach: Wydział Komunikacji i Transportu, Biuro Paszportowe i komórka spraw obywatelskich zlokalizowane zostały w budynku przy Pl. Okrzei 4a, a Referat Edukacji Kultury i Sportu przyjmuje swoich klientów na parterze w budynku głównym przy ul. Klasztornej;
- Biuro Obsługi Klienta: w budynku głównym przy ul. Klasztornej 6 oraz lokalne BOK w budynku przy Pl. Okrzei 4a;
- dostosowanie urzędu dla osób niepełnosprawnych: zamontowanie podnośnika dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Klasztornej oraz domofonów dla osób niepełnosprawnych w budynkach przy Pl. Okrzei 4a i ul. Bosackiej 42;
- zmiana godzin pracy urzędu - wydłużenie godzin urzędowania: od 1 listopada br. urząd przyjmować będzie klientów od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30, za wyjątkiem wtorków (od 7.30 do 17.00( i piątków (od 7.30 do 14.00).
Klawisze Dostępności
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H